Kraftig resultatfall for Nortura i andre tertial. Nå må selskapet iverksette umiddelbare tiltak.
Nortura fortsetter satsingen med Gilde-kjøttdeig i pose, men innrømmer at produktet ikke er så lett tilgjengelig for forbrukerne.
Dagligvaregiganten endrer utseendet på etiketten til Folkets kjøttdeig.
Anders Nordstad mener Norgesgruppen bevisst etterligner designet til Gilde.
Stoffet finnes i blant annet i Gildes påleggsskinker, smårettskinke og smårettbacon.
Over 400 Gilde-varer med ny drakt skal rulles ut gjennom året.
Freia scorer nest best i en undersøkelsen, mens Gilde er nummer tre på lista.
Produktet «Grillribbe av nakke» skaper reaksjoner i sosiale medier. – Vi kan forstå at noen reagerer, svarer Nortura.
Den nye innpakningen skal redusere plastandelen med 75 prosent, noe som gir en reduksjon på 39,2 tonn plast i året.
– Nortura har slettes ikke forlatt Gudbrandsdalen, sier konserndirektør Kjell S. Rakkenes. Han lover brei profilering av hele Nasjonalparkriket når det nye Otta-produktet til Gilde skal ut på markedet i 2021.