Tine vil satse mer på lokal og kortreist mat

Suksessen med lokal profilering av rykende fersk G35-ost for turistene i Gudbrandsdalen, gjør at Tine nå vil vurdere prosjekt med profilering av lokale matspesialiteter også i andre regioner.

Tine vil ha mer av dette. Student Maje Kjosbakken fra Skjåk stortrives med sommerjobben som lokal «brunostambassadør» for Tine. Her leverer hun kortreist, rykende fersk Gudbrandsdalsost til turistvert Marianne Stensgård på Billingen seterpensjonat i Skjåk. Nå vurderer Tine lignende prosjekt i andre regioner. Foto: Ragnhild Marie Kjosbakken
Tine vil ha mer av dette. Student Maje Kjosbakken fra Skjåk stortrives med sommerjobben som lokal «brunostambassadør» for Tine. Her leverer hun kortreist, rykende fersk Gudbrandsdalsost til turistvert Marianne Stensgård på Billingen seterpensjonat i Skjåk. Nå vurderer Tine lignende prosjekt i andre regioner. Foto: Ragnhild Marie Kjosbakken
Kjære leser. Denne artikkelen er forbeholdt våre abonnenter.

Digital

Bestill

10 uker for 10 kr

Neste artikkel

Kostnadssmell for nytt meieri - og nå vil regjeringa fjerne støtta