– Denne kampanjen var tidsavgrenset. Den vil vi ikke kjøre igjen. Vi vil fortsette å informere forbrukerne om bærekraft og dyrevelferd, og når vi gjør det er vi opptatt av å presentere budskapet på en tydelig og balansert måte. Vi tar med oss innspillene fra Forbrukertilsynet, sier assisterende kommunikasjonsdirektør Eskil Pedersen i Nortura til Dagens Næringsliv.
Dette kommer fram etter at Forbrukertilsynet reagerte på reklamen, og Nortura endrer nå reklamestrategi. Det melder de i sitt svarbrev, som DN har fått tilgang til.
Reklamen sto på trykk blant annet i Nationen, Dagens Næringsliv, VG og en rekke andre medier. Både i papirutgavene og på nett.
En av setningene i annonsen var blant annet: «Står det Gilde på pakka, skal du være trygg på at kjøttet alltid er norsk og at dyra har hatt det bra».
– Vi er fornøyde med at Nortura er enige med vårt syn og at de velger å trekke markedsføringen, sier Elisabeth Lier Haugseth, direktør i Forbrukertilsynet, til DN.
Hun sier til avisen at de ikke vil gå inn å gi Nortura negative sanksjoner.