Annonse
Annonse
Annonse
Annonse

Norgesgruppen lanserer ny dagligvarekjede

Norgesgruppen lanserer Gigaboks, en ny dagligvarekjede som skal selge varer i store forpakninger. De åpner sin første butikk i Lørenskog.

Konsernsjef Runar Hollevik (tv.) i Norgesgruppen  og Terje Systad, leder for Gigaboks. Foto: Norgesgruppen
Konsernsjef Runar Hollevik (tv.) i Norgesgruppen og Terje Systad, leder for Gigaboks. Foto: Norgesgruppen

Norges største konsern for handel av dagligvarer lanserer nå en ny dagligvarekjede som de har valgt å kalle Gigaboks.

Norgesgruppen står fra før bak kjeder som Kiwi, Meny, Spar og Joker. Den nye kjeden skal satse på dagligvarer i store forpakninger og partikjøp. De kaller det selv for lagerbutikker, skriver de i en pressemelding.

De skriver videre at denne typen butikker vil ha storinnkjøperen og storfamilier som en målgruppe.

– Vi ønsker å gi nordmenn gode handleopplevelser gjennom et lagerbutikk-konsept som tilbyr store forpakninger og spennende merkevarer av god kvalitet og til en god pris. Vi mener ingen har det vi skal etablere i Norge i dag, sier konsernsjef Runar Hollevik.

Norgesgruppen opplyser at de vil satse på denne typen butikker i utkantene av byene, og de trenger lokaler med god plass.

– Butikkene vil lokaliseres på sentrale beliggenheter med god parkering, i nærheten av store byer. De vil ha en størrelse på omkring 2500 m2, med vareeksponering i hovedsak direkte fra pall og «binger», skriver Norgesgruppen.

Den første butikken vil åpne på Metro Senter i Lørenskog, og konsernet har en ambisjon om 10 butikker innen 2025.

Neste artikkel

Danskene dominerer i Norge – Meny ønsker å øke salget av norsk salatost