Kan norske bønder vinne kampen om kundene som vil kutte kjøttet?

I denne ferskvaredisken velger kundene en ny og bejublet amerikansk veggisburger foran kjøttburgere til en firedel av prisen. Bondesamvirkene Hoff, Tine og Nortura har kastet seg inn i kampen om kunder som vil kutte kjøttet.

Jacob Weinreich Mogensen er slakter, kjøttelsker og ferskvareansvarlig i en Meny-butikk på Grünerløkka. Her har en amerikansk vegetarburger blitt bestselger i ferskvaredisken. Foto: Siri Juell Rasmussen
Jacob Weinreich Mogensen er slakter, kjøttelsker og ferskvareansvarlig i en Meny-butikk på Grünerløkka. Her har en amerikansk vegetarburger blitt bestselger i ferskvaredisken. Foto: Siri Juell Rasmussen
Kjære leser. Denne artikkelen er forbeholdt våre abonnenter.

Digital

Bestill

8 uker for 199,-

Helg+Digital

Bestill

8 uker for 249,-

- Papiravisen levert hjem fredag og lørdag

Komplett

Bestill

8 uker for 299,-

- Papiravisen levert hjem mandag til lørdag

Neste artikkel

Gudbrandsdal slakteri og bondeøkonomien