Dagligvarehandelen taper kunder til nye kanaler – Orkla følger etter

Veksten i dagligvarehandelen har vært svakere enn Orkla antok i 2015. Det skyldes lavere inflasjon, økte råvarepriser i EU og at kunder handler mer i andre kanaler, ifølge Orkla-sjef Peter A. Ruzicka.

Orkla og konsernsjef Peter A. Ruzicka presenterte resultatene for 2017 under en pressekonferanse i Oslo torsdag. Foto: Siri Juell Rasmussen

Hver nordmann spiste i snitt fem pizza Grandiosa i 2017, kunne han fortelle.

For våre abonnenter

Kjære leser. Denne artikkelen er forbeholdt våre abonnenter.

<br>

Digital

- Tilgang til alle artikler på nationen.no
- Papiravisen som e-avis kl. 21.00 kvelden før
1 mnd til kun kroner 1,-

Helg+Digital

- Tilgang til alle artikler på nationen.no
- Papiravisen som e-avis kl. 21.00 kvelden før
- Papiravisen levert hjem fredag og lørdag
1 mnd til kun kroner 1,-

Komplett

- Tilgang til alle artikler på nationen.no
- Papiravisen som e-avis kl. 21.00 kvelden før
- Papiravisen levert hjem mandag til lørdag
1 mnd til kun kroner 1,-

Neste artikkel

Orkla kjøper opp Easyfood