Omdømmeekspert Trond Blindheim: – God propaganda for landbruket

Flere omdømmeeksperter mener det er lurt av Nortura å vise fram bonden etter lang tid med kritikk. De tror også landbruket vil tjene på markedsføringen. – Det vil helt klart øke statusen for bonden, mener Trond Blindheim.

En søt gutt som mater dyrene. Dette er et eksempel på et bilde som skal få oss til å velge Norturas produkter i matbutikken. Foto: Tommy Normann
En søt gutt som mater dyrene. Dette er et eksempel på et bilde som skal få oss til å velge Norturas produkter i matbutikken. Foto: Tommy Normann

Den nye merkevarestrategien ble presentert på årsmøtet til Nortura tirsdag. De kaller den "Fra den norske bonden", og skal vise hvor maten kommer fra med bilder av bønder, barn og dyr.

Kjære leser. Denne artikkelen er forbeholdt våre abonnenter.

Digital

Bestill

10 uker for 10 kr

Neste artikkel

Nortura: Sparer 60 millioner årlig ved å legge ned slakteriet på Elverum