Annonse
Annonse
Annonse
Annonse

Felleskjøpet halte Gullfisken i land

Try reklamebyrå og Felleskjøpet vant den gjeveste prisen under reklamebransjens Oscar.

Reklamefilmen «Bønder i byen» knuste de andre 11 konkurrentene under den årlige utdelingen av Gullfisken lørdag kveld. Felleskjøpets reklamefilm fikk hele 48 prosent av stemmene.- Fy filleren. Dette er helt utrolig, og på vegne av 44.000 bønder og over 2000 ansatte er jeg så stolt. Vi trodde ikke vi skulle få lov til å komme inn i lokalet her en gang. Jeg vil takke for et fantastisk sammarbeid med Try, sa Felleskjøpets representant fra scenen på Chateau Neuf, ifølge TV2.no.Gullfisken er en publikumspris for reklamefilmer vist på de kommersielle TV-kanalene i Norge. «Bønder i byen» vant månedsprisen og ble nominert til Gullfisken mars i fjor. Juryens begrunnelse for nominasjonen lyder slik: «En underholdende film som viser bønder nettopp som det de er; proffene på hagebruk. Nesten umulig å unngå å bli smittet av sjarmen og den lune humoren som passer filmens mange hovedpersoner som hånd i hanske. Selvsagt er det ingen som kan mer om motorsager og gressklipping enn de som jobber i landbruket. Produkter i fokus uten at det virker slitsomt selgende gjør det hele bare enda bedre.»

Karin Lund og Øystein Halvorsen i Try reklamebyrå har laget «Bønder i byen». De har vunnet Gullfisken for en annen reklamefilm tidligere.

Vinnerfilm:

Annonse

Neste artikkel

Svinenæringen lover å skjerpe seg