Friluftsbølge gjør ull til gull for klesprodusenter

Økt interesse for friluftsliv har ført til rekordvekst i salget av ullklær. For Devold har omsetningen økt med hele 50 prosent de to siste årene.

Interessen for ull har vokst kraftig – og omsetningen av ullklær har nærmest eksplodert de siste årene. Foto: Devold

– Vi har hatt en veldig fin salgsutvikling i 2015 og 2016 – og har økt omsetningen med 50 prosent de siste to årene, sier Stange til Nationen.

For våre abonnenter

Kjære leser. Denne artikkelen er forbeholdt våre abonnenter.

<br>

Digital

- Tilgang til alle artikler på nationen.no
- Papiravisen som e-avis kl. 21.00 kvelden før
1 mnd til kun kroner 1,-

Helg+Digital

- Tilgang til alle artikler på nationen.no
- Papiravisen som e-avis kl. 21.00 kvelden før
- Papiravisen levert hjem fredag og lørdag
1 mnd til kun kroner 1,-

Komplett

- Tilgang til alle artikler på nationen.no
- Papiravisen som e-avis kl. 21.00 kvelden før
- Papiravisen levert hjem mandag til lørdag
1 mnd til kun kroner 1,-

Neste artikkel

Ut av skogbruk etter ny Trump-toll