– Dagligvarekjedene har fått for stor makt

Geir Pollestad (Sp) kaller Remas bestevenn-strategi for en ren utestengelse-strategi. – Et resultat av kjedenes store makt over forbrukerne, sier han.

Sminker på sannheten: – Bestevenn-strategien er en strategi for ekskludering, og fungerer som en ren utestengelse-strategi, fordi det er akkurat det de legger opp til. Så skjuler de dette bak fine ord, sier Geir Pollestad. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix

Uttalelsen kommer i etterkant av at Rema sier de ønsker å gi mer plass til mindre ølprodusenter, samtidig som de reduserer antall butikker som selger produkter fra Aass, Hansa, Grans Bryggeri og Mack.

For våre abonnenter

Kjære leser. Denne artikkelen er forbehold våre abonnenter.


Digital

- Tilgang til alle artikler på nationen.no
- Papiravisen som e-avis kl. 21.00 kvelden før
1 mnd til kun kroner 1,-

Helg+Digital

- Tilgang til alle artikler på nationen.no
- Papiravisen som e-avis kl. 21.00 kvelden før
- Papiravisen levert hjem fredag og lørdag
1 mnd til kun kroner 1,-

Komplett

- Tilgang til alle artikler på nationen.no
- Papiravisen som e-avis kl. 21.00 kvelden før
- Papiravisen levert hjem mandag til lørdag
1 mnd til kun kroner 1,-

Neste artikkel