Q-meieriene bruker sosiale medier til produktutvikling

Daglig leder Bent Myrdahl i i Q-meieriene er blant landbruksmaktas mest aktive personer på sosiale medier.

Tanken: - Q skal ikke være et alternativ til Tine, det skal være bedre. Vi måtte tenke nytt og annerledes, sier Bent Myrdahl, direktør i Q-Meieriene. Foto: Siri Juell Rasmussen

Kåring

Nationen og Bondebladet kårer landbrukets 100 mektigste.

Juryen: Reidar Almås, sosiolog og professor i bygdesosiologi og regionalpolitikk. Lars Olav Haug, tidligere redaktør i Bondebladet og Nationen, jobber nå i Tun Media. Linda Sunde, journalist i Bondebladet. Kato Nykvist, politisk redaktør i Nationen.

I 2013 startet Q-Meieriene en tung satsing på sosiale medier. Siden den gang har sjef for Q-Meieriene Bent Myrdahl og resten av staben sendt ut og videreformidlet over 14.000 Twitter-meldinger og skapt en Facebook-profil med 34.000 følgere. Q-sjefen selv mener det har vært avgjørende for å ta opp kampen med konkurrentene.

Utenfor egen komfortsone

For våre abonnenter

Kjære leser. Denne artikkelen er forbehold våre abonnenter.


Gratis digitalabonnement

- Tilgang til alle artikler på nationen.no
- Papiravisen som e-avis kl. 21.00 kvelden før

Gratis komplettabonnement

- Tilgang til alle artikler på nationen.no
- Papiravisen som e-avis kl. 21.00 kvelden før
- Papiravisen levert hjem fredag og lørdag

Neste artikkel