Abonnementsvilkår

Nationens abonnementsvilkår

Et abonnement på Nationen inkluderer papiravis og full digitale tilgang. Opprett din brukertilgang her.

  • Abonnementet løper til det sies opp av abonnenten. Manglende betaling anses ikke som oppsigelse.
  • Gaveabonnement stopper automatisk etter endt periode dersom annet ikke er avtalt.
  • For at avisen skal komme hjem til deg uten stopp i leveringen, er det viktig at du som har abonnement med faktura betaler innen forfallsdato. Har du månedlig kredittkorttrekk eller AvtaleGiro, går betalingen automatisk.
  • Ved stopp i tilbuds-abonnementet (manglende betaling, oppsigelse av abonnement før utløpt bindingstid e.l.), vil du motta en restnota regnet ut fra ordinær abonnementspris.
  • Det er viktig at postkasse/leveringssted merkes tydelig med navn, slik at budet enkelt finner fram til deg.
  • Ved leveringsproblemer, vennligst gi oss beskjed snarest på telefon 23 33 91 52 eller e-post nationen@mediaconnect.no. Dersom avisen uteblir, kan du alltid lese den elektronisk som eAvis. EAvisen finner du her. Du kan laste ned applikasjonen til lesebrett enten på AppStore eller GooglePlay. Husk at du som abonnent i tillegg har full tilgang til nationen.no. Dersom du allikevel ønsker å få avisen ettersendt, ta kontakt med kundeservice på e-post eller telefon.
  • For levering til utlandet tilfaller et portotillegg.
  • Nationen forbeholder seg retten til å endre prisen på ditt løpende abonnement. Den nye prisen kan også gjøres gjeldende for abonnenter som før prisendring har forskuddsbetalt etter tidligere pris.
  • For omadressering eller ferieflytt, gå inn på nationen.no/minside eller ta kontakt med kundeservice minst én uke før endringen skal iverksettes.
  • Ved midlertidig stopp av papiravisen i ferien beholder du din digitale tilgang. Du godskrives ikke den perioden leveringen av papiravisen stoppes.
  • På papirfaktura tilkommer et fakturagebyr på 50 kr. Gebyret unngås ved å betale regningen elektronisk, enten via AvtaleGiro, eFaktura eller kredittkort.

 

Ønsker du å betale via AvtaleGiro eller eFaktura kan du inngå dette i enten nettbanken din eller på nationen.no/minside på følgende måte:

I nettbanken
Du vil i de fleste nettbanker få et tilbud om å opprette AvtaleGiro eller eFaktura etter å ha betalt fakturaen.
Takker du ja til dette, opprettes det en avtale.

På nationen.no/minside
Når du logger deg inn på Min Side kan du bestille enten AvtaleGiro eller eFaktura.

I banken
Har du ikke nettbank, ta kontakt med banken din for hjelp til å opprette AvtaleGiro eller eFaktura.
Ønsker du å gå over til månedlige trekk via kredittkort, gå inn på nationen.no/abonnement og bestill et nytt abonnement med ditt kredittkort, eller ta kontakt med kundeservice.

Har du spørsmål, ta gjerne kontakt med Nationens kundeservice på telefon 23 33 91 52.

Nationen vil kunne sende deg markedsføring av våre produkter og tjenester til din e-postadresse eller mobil så lenge du har et aktivt kundeforhold til Nationen. Hvis du ikke ønsker å motta slik markedsføring, kan du reservere mot dette deg på Min Side, eller kontakte kundeservice.

 

Vår serviceerklæring til abonnenter

  • Nationen forplikter seg til å gi deg tilbakemelding på din forespørsel innen tre dager.
  • Nationen lover å høre på dine tilbakemeldinger. Send e-post til nationen@mediaconnect.no
  • Budleverte aviser har leveringsgaranti. Spør oss om når din avis skal være fremme.
  • Du har angrerett på kjøp av abonnement i henhold til angrerettlovens bestemmelser. Angrerettskjema følger ordrebekreftelsen ved bestilling av abonnementet. Du har da rett til å gå fra avtalen ved å gi melding til Nationen innen 14 dager etter at angrerettskjemaet er mottatt. Melding bør gis skriftlig. Dersom abonnementet iverksettes og Nationen er tilgjengelig for deg i perioden hvor angrerett kan gjøres gjeldende, skal du betale for den perioden du har mottatt eller har hatt tilgang til Nationen.
  • Personopplysninger behandles konfidensielt og oppbevares ifølge norsk lov. Opplysninger er sikkert lagret og vil ikke overgis eller selges til andre parter.
  • AS NATIONEN er ansvarlig for transaksjoner som gjennomføres på i nettsiden i samarbeid med vår partner Mediaconnect. All informasjon er kryptert og utføres med den sikreste teknologien (SSL). Kortnummer og personlig informasjon er beskyttet, og formidles ikke til tredjepart.
  • Du har rett til å endre ditt abonnement underveis. Ta kontakt med oss for informasjon om ulike abonnementstyper.

 

Med vennlig hilsen
Nationen kundeservice
E-post nationen@mediaconnect.no
Telefon 23 33 91 52
Åpningstider er 08:00-16:00 mandag til fredag.